Продукти з позначкою Made in Poland завойовують світ

Made in Poland

Made in Poland

Яблука, ковбасні вироби, яхти, взуття, бурштинові прикраси, та навіть норвезький і шотландський лосось. Польські продукти завойовують світ. Протягом останніх 13 років вартість польського експорту зросла дворазово — з 71,4 млрд. євро в 2005 році до 141,9 млрд. євро минулого року.

Згідно початковим даними GUS, експорт в I кварталі 2013 року досяг 36,2 млрд. євро і був вищим на 5,6 % в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року. За даними Національного польського банку, зростання стосувалося в основному, країн поза меж Євросоюзу, перш за все, Норвегії, Сінгапуру, Сполучених Штатів, а також Китаю. Досі головним польським експортним ринком є Німеччина. Далі йдуть Великобританія, Франція та Чехія.

Польща експортує майже все: від масел, нафти, міді, до коксу, механічних пристроїв, комп’ютерного обладнання, ліків, легкових автомобілів, меблів, одягу, косметики і продуктів харчування. Польськими хітами експорту є вже не тільки яблука і зерно, але все частіше також яхти. У Польщі діє майже тисяча фірм, які виробляють яхти і яхтові обладнання. За оцінними даними, щорічно звідти вивозиться понад 6000 човнів. Велика частина потрапляє на ринки Західної Європи — в основному, у Францію, Німеччину, Голландію, а також до Росії, Австралії, Сполучених Штатів. Останні дані говорять, що Польща експортує близько 95 % створюваних одиниць. Польським хітом експорту є також мідь. KGHM Polska Miedź S.A. — Це восьмий виробник гірської міді і перший виробник срібла в світі. Цілих 76 % доходів KGHM — це експорт, що ставить фірму в ряд найбільших польських експортерів.

Величезним інтересом також користуються польські меблі. З точки зору її експорту Польща займає четверте місце в світі і третє в Європі. Загальнопольська економічна палата виробників меблів оцінює вартість експорту меблів в 2013 році приблизно в 29 млрд. злотих. Польські вироби потрапляють, насамперед, до Німеччини, Франції, Великобританії і Чехії . Поза межами Євросоюзу найбільшими ринками збуту є Росія і США. Не меншим успіхом користуються також польські вікна . Близько 1 / 3 вироблених в Польщі вікон потрапляє на закордонні ринки. У 2011 році з польських заводів на експорт потрапило майже 3 млн. вікон і дверей ПВХ вартістю 475 млн. євро. У 2012 році польські фірми експортували їх близько 4,15 млн. Найбільшим покупцем польської столярки є Німеччина. Далі розташувалися Чехія , Франція та Бельгія.

Все більшу роль відіграє в Польщі також обробка продуктів, куплених закордоном та їх пізніший збут. Поляки спеціалізуються на переробці чаю, кави, і навіть норвезького лосося. Таким способом Польща експортує біжутерію з бурштину. Польські ювеліри привозять її в основному з Росії. У Польщі бурштин з’єднують з золотом і сріблом , а потім готовий продукт відправляється на експорт, в основному, в Китай .

За останні 13 років вартість польського експорту зросла дворазово з 71,4 млрд. євро в 2005 році до 141,9 млрд. євро минулого року . Щоб ще більше його підвищити, Міністерство економіки запускає кампанію » Made in Poland » . Її метою є зміцнення Польщі серед закордонних інвесторів. Міністерство обрало 15 галузей з особливим експортним потенціалом .

« Нашу пропозицію підтримки ми направляємо в основному виробникам віконної і дверної столярки, меблів, яхт і рекреаційних човнів, косметики, біжутерії, представникам будівельної, біотехнологічної, фармацевтичної промисловості і виробникам польських продуктів харчування», — перераховував Януш Пехочіньский, міністр економіки.

«У рамках кампанії» Made in Poland » ми запрошуватимемо бізнесменів з Чехії, України, Німеччини, Китаю , а також Росії встановлювати торговельні контакти з польськими підприємцями » , — додав він.

Результатів кампанії потрібно буде почекати кілька років , однак , є вже багато приводів для гордості.

Залиште коментар

return_links(); ?>
3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19