Наближаються Різдвяні свята. Перш ніж сісти за святковим столом, потрібно зробити покупки. Спокушає реклама в інтернеті, на телебаченні, а також в акційних брошурах. Нижче представлений рейтинг магазинів, опублікований на порталі dlahandlu.pl. Дані були зібрані прикінці листопада. У віртуальний кошик анкетованих клали 50 найбільш популярних продуктів, від хліба, молока, фруктів і йогуртів до зубної пасти, алкоголю і косметики.
У кошику опинилися продукти з наступних груп: випічка, алкоголь, солодощі, продукти, що містять жир, молочні продукти, напої, сипучі продукти, м’ясо, м’ясні вироби, риба, фрукти, овочі, домашня хімія, косметика.
Анкети не враховували найновіших промо-брошур, але зважаючи на велику кількість продуктів які знаходяться в кошику, можна показати, де зробити покупки дешевше, а яких магазинів краще уникати.
Żabka і Lewiatan — це магазини , які поступаються своїм суперникам не лише площею, але також і цінами. Покупки в цих магазинах не вважаються дешевими. Рідко коли клієнти цих магазинів за один раз здійснюють великі покупки, це магазини першої необхідності, і найчастіше рахунки в них не перевищують декількох десятків злотих. Вигоду непросто виміряти в злотих, гроші економляться на проїзді, а, отже, і економія часу відчутна.
Найдорожчим магазином більш великої площі, ніж районний, виявився Alma, що зайняв 15 місце. Лише одним місцем нище розмістився магазин Stokrotka, де за кошик анкетованих довелося заплатити 286 злотих. На 14 місці опинився черговий супермаркет — Intermarche .
На 13 місці розташувався перший магазин великої площі. Багато місяців у цьому питанні нічого не змінюється, і перевагу веде Tesco. Гіпермаркет працює протягом 24 годин, останнім часом пропонує також покупки через інтернет, за доставку яких потрібно платити (ціни коливаються від 0,98 до 9,98 злотих). Ціна кошика — 268,66 злотих , на 50 злотих менше , ніж у самому дешевому магазині.
12 місце зайняв німецький дисконт Aldi з кошиком за 266,30 зл ., 11 місце зайняла мережа Biedronka з кошиком за ціною 265,86 зл . Несуттєво, оскільки кошик коштував у польській мережі 264,90 зл . , Тобто на 1 злотий менше, ніж у Biedronka . Був тут найдорожчим з усіх досліджуваних магазинів хліб, а найдешевша — ковбаса подвавельская з вмістом м’яса 80 %.
Магазин французької мережі мав цілих сім найдешевших продуктів. Анкетовані не знайшли більш дешевого рослинного масла, молока, апельсинового соку, солі, свинини без кістки, зубної пасти, прального порошку. У загальному розрахунку кошик коштував 262,94 зл ., та опинилася на 9 місці. Найдорожчими в групі були чай, курка та лимони.
Поза першої п’ятірки опинилися також Carrefour та Netto . Ціни кошика в гіпермаркеті і дисконті відрізнялися незначно і склали 257,49 і 256,95 зл . відповідно. На п’ятому місці опинився ввівший останнім часом в свою оферту все більше товарів з «вищої полиці» Lidl. Кошик в німецькому дисконті — 255,24 зл .
Polomarket в попередньому порівнянні на порталі fordon.gazeta.pl замикав групу. Сьогодні він вийшов за межі першої п’ятірки. В основному, з причини самого дешевого чаю, цукру, сосисок, філе оселедця в олії та помідорів, а також того , що в порівнянні не виявилося жодного найдорожчого у всіх магазинах продукту. Це дало кошик за ціною 255 зл . Однак це все ж на 40 злотих дорожче звичайного.
Тут не доводиться дивуватися — ті ж самі гіпермаркети , до того ж переможець не змінився. На третьому місці Real, який, незважаючи на те, що викуплений власником Auchan все ще дорожчий , і на момент проведення дослідження мав кошик з 50 продуктів за ціною 249,74 зл . На другому місці Kaufland — 229,48 зл . Найдешевші святкові покупки можна зробити в незмінному лідері — Auchan , з результатом 215,87 зл . Поки прогнози того , що після перейняття більшої частини магазинів ( Auchan викупив 54 гіпермаркети в Польщі у Real ) ціни зростуть, не виправдалися.